Zostań recenzentem nowej serii nowej książek „Relacje II”
Osoby, które podzielą się swoją opinią otrzymają dostęp do niepublikowanych jeszcze książek, a po ich wydaniu otrzymają je w prezencie.
Seria ukaże się pod koniec lutego 2023 i zawiera cztery tytuły:
- Porządek musi być
- Każdy jest inny
- Powiem, gdy będę gotowy
- Trudno usiedzieć w miejscu
Książki poruszają trudne tematy związane ze spektrum autyzmu, zespołem Downa, mutyzmem wybiórczym czy nadpobudliwością.
Szukamy 3 osób do napisania krótkiej recenzji najnowszych książek dla dzieci o „Przygodach Fenka” z serii Relacje II, którzy podzielą się z nami swoimi pierwszymi wrażeniami. Książki były przygotowane przy współpracy z psychologiem i osobami zajmującymi się blisko tymi tematami więc odpowiednio opisują relacje w grupie i uczą właściwych postaw.
- rodzica/opiekuna,
- nauczyciela,
- psychologa/pedagoga
którym bliska jest tematyka książek. Zapoznają się oni z książką przed wydaniem, aby ewentualne sugestie można było uwzględnić w książce drukowanej.
W podziękowaniu za przysłanie recenzji i zgodę na jej publikację, każdy z recenzentów otrzyma komplet czterech wydanych tytułów + niespodziankę.
Chcesz zostać naszym recenzentem?
- prześlij kilka informacji o sobie i dlaczego właśnie Ty będziesz odpowiednią osobą do zrecenzowania tej treści.
- napisz czy i gdzie używasz książek o przygodach Fenka
- wyraź zgodę na udostępnienie Twojej nieanonimowej opinii
- wyraź zgodę na udostępnienie swojego wizerunku – prześlij nam zdjęcie wraz ze swoją opinią
- Pochwal się, jeżeli prowadzisz bloga.
Otrzymane od Ciebie opisy zostaną użyte w celu naniesienia ewentualnych zmian w książce oraz do promocji serii „Relacje II” na stronie www.fenek.pl, fenek.com oraz w mediach społecznościowych „Przygód Fenka” – na Facebooku oraz Instagramie.
Wypełnij poniższy formularz. Skontaktujemy się z Tobą do dnia 1 lutego 2023 r.
Terminy
Termin nadesłania zgłoszenia: 31.01.2023.
Termin nadesłania recenzji: 10.02.2022. Książki ukażą się drukiem końcem lutego.
Serdecznie zapraszamy Cię do napisania recenzji, gdyż Twoja opinia, jest dla nas bardzo ważna i może przyczynić się do przygotowania lepszej książki.
Będzie to także cenna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się tą problematyką oraz tych, którzy jeszcze nie znają tematu.
Formularz zgłoszeniowy
Wypowiedź eksperta: Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu inaczej odbierają świat, który je otacza, i dostosowują swoje zachowania do własnych, specyficznych potrzeb. Ich mózgi działają w niestandardowy sposób, co utrudnia im wchodzenie w relacje społeczne, komunikację z innymi czy czerpanie informacji o świecie za pomocą zmysłów. Potrzebują przy tym dużo wyrozumiałości i szacunku ze strony innych osób. Dlatego też rozmawiajmy z naszymi dziećmi zarówno na temat różnic, jak i podobieństw, które występują między ludźmi, ucząc je przy tym szacunku i empatii. (całość w książce)
Weronika Czuczman-Ulus – wrocławski psycholog, psychodietetyk, oligofrenopedagog. Od wielu lat pracuje z dziećmi, wspierając je w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, niską samooceną oraz lękiem. W ramach zainteresowań zawodowych prowadzi poradnictwo psychodietetyczne – inspiruje, motywuje oraz pomaga w budowaniu zdrowych nawyków dla całej rodziny (www.psychologdlazdrowia.pl).

Wypowiedź eksperta: (...)Niezwykle ważna jest integracja społeczna, która walczy ze zjawiskiem stygmatyzacji. Niezbędne jest prowadzenie psychoedukacji przez specjalistów i nauczycieli przy zaangażowaniu w to rodziców dzieci. Nie bójmy się rozmawiać z dziećmi na temat niepełnosprawności. Pokażmy, z czym wiąże się każda z nich. (...) Całość wypowiedzi w książce.
Psycholog, pedagog specjalny oraz psychotraumatolog. Na co dzień pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi i wspiera rodziców. Kieruje się holistycznym podejściem do pacjenta. Szczególną uwagę zwraca na sygnały płynące z ciała. Metody pracy dobiera indywidualnie dla każdej osoby w zależności od potrzeb i jej możliwości. Od czasów pandemii prowadzi psychoedukację na swoich kontach w mediach społecznościowych. Zaprasza na swojego Facebooka (@Psycholog Paula Włodarczyk) i Tik-Toka (@psychologzintencjiserca).

Wypowiedź eksperta: Kiedy w otoczeniu dziecka z mutyzmem wybiórczym pojawia się osoba spoza jego strefy komfortu (np. nowa koleżanka na placu zabaw), wywołuje to u niego natychmiastową reakcję lękową. Choć dziecko pragnie mówić, nie jest w stanie wydobyć z siebie głosu. Często jest tak sparaliżowane lękiem, że zastyga w bezruchu, a jego twarz przybiera kamienny wyraz. Wówczas rodzic lub inna osoba, z którą maluch rozmawia, może bardzo skutecznie pomóc i małymi krokami sprawić, że zalęknione dziecko poczuje się na tyle dobrze, by podjąć komunikację.(...) Dalsza część wypowiedzi eksperta w książce.
Na co dzień pracuje jako pedagog i terapeuta w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi, gdzie pełni również rolę koordynatora dzieci z mutyzmem wybiórczym. Członek Rady Fundacji Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja, która skutecznie wspiera nauczycieli, specjalistów oraz rodziców dzieci borykających się z lękiem przed mówieniem. Autorka licznych artykułów na temat mutyzmu wybiórczego.

Wypowiedź eksperta: (...)W trakcie czytania Adaś siedzi spokojnie, słucha każdej z opowieści. Krzyś przeciwnie – nie może usiedzieć w miejscu. Ola i Kasia nazywają go niegrzecznym i próbują uciszyć, ale chłopiec w ogóle ich nie słucha. Pani Ania jednak nie reaguje – mówi za to dzieciom, że to, że ich kolega chodzi po sali i „przeszkadza”, wcale nie znaczy, że jest „niegrzeczny” i robi komuś na złość, tylko po prostu taki jest. Tłumaczy, że co prawda Krzysiowi trudno jest usiedzieć na miejscu i dłużej słuchać opowiadania, ale za to najszybciej biega podczas gry w piłkę… Powyższa sytuacja wskazuje, jak na co dzień wszyscy, zwłaszcza jako rodzice, możemy pokazać naszym dzieciom, że każde z nich ma inne potrzeby, inne umiejętności, każde jest inne, a przez to na swój sposób wyjątkowe. (...) Dalsza część wypowiedzi w ksiażce.
Psycholog, psychoonkolog. Na co dzień pracuje z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi różnego rodzaju kryzysów, w tym związanych z doświadczeniem choroby nowotworowej i ich rodzicami. Nauczyciel akademicki.
