Elżbieta Forgacz

– logopeda, pedagog, terapeuta dziecięcy z ogromną pasją do swojego zawodu. Pracuje w zespole wczesnego wspomagania rozwoju, wspiera prawidłowy rozwój mowy dzieci w jednym z łódzkich przedszkoli oraz prowadzi prywatną praktykę logopedyczną, z radością „rozwiązując” dzieciom języki i rozwijając ich umiejętności komunikacyjne. Swoje porady i pomysły na zabawy logopedyczne przedstawia na stronie www.facebook.com/pozytywnalogopedia.eliforgacz.

Wyjaśnienia eksperta.

„Rozmowa jest podstawową formą komunikacji. To bardzo ważne, by już od najmłodszych lat uczyć dzieci zasad kulturalnego dialogu. Wielu rodziców zastanawia się, jak tego dokonać, gdy dzieci krzyczą, przerywają w połowie zdania, nie pozwalają dojść do słowa… Myślę, że najlepiej dać im dobry przykład. Nasze pociechy często przeszkadzają w rozmowie, ponieważ chcą zwrócić na siebie uwagę i poczuć się ważne. Dlatego my, dorośli, kiedy chcemy nauczyć je grzecznie rozmawiać, musimy traktować je jak partnerów w komunikacji: mówić do nich i słuchać ich, nie lekceważąc ich zdania i punktu widzenia. Kiedy dzieci zachowują się niewłaściwie podczas rozmowy, zwróćmy im uwagę, ale nie poniżajmy ich i nie zawstydzajmy publicznie. Dobrze jest zadbać o to, by dzieci wiedziały, że nie można przerywać rozmowy dorosłym. Kiedy nasza pociecha ma w takiej sytuacji coś ważnego do powiedzenia, wystarczy, że użyje słowa »przepraszam«. Umiejętność prowadzenia kulturalnej rozmowy jest kluczem do nawiązywania pozytywnych relacji, przyjaźni oraz zdobywania wiedzy i rozwiązywania trudnych spraw codziennego życia.” – Elżbieta Forgacz

  • Promocja! kultura rozmowy

    Kultura rozmowy

    8,65
    Dodaj do koszyka
  • Promocja!

    Zestaw 4 książeczek z serii „Dobre Zachowanie II”

    27,68
    Dodaj do koszyka
  • Promocja! Karty Fenka

    Graj z Fenkiem – Memo; Piotruś; Fiszki angielskie

    8,90
    Dodaj do koszyka
  • Scenariusze zajęć do serii „Dobre zachowanie II” 35 stron

    Czytaj dalej