fbpx

Spotkanie z Fenkiem o budowaniu relacji

czyli różne dzieci są wśród nas

Przygotowujemy projekt pilotażowy spotkań z Fenkiem dla kilku przedszkoli z Bielska-Białej wspierający integrację społeczną dzieci z deficytami i większą ich akceptację w grupie przedszkolnej. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani uczestnictwem w programie to proszę o wypełnienie ankiety  do dnia 14-03-2023 r.

Na tej stronie możesz przesłać zgłoszenie placówki do projektu.

Informacje o projekcie

Projekt kierowany jest do grup przedszkolnych, najlepiej integracyjnych. Celem projektu jest otwarcie dzieci na inność kolegów i koleżanek (spektrum autyzmu, zespół Downa, mutyzm wybiórczy, nadpobudliwość). 

Do projektu wykorzystamy najnowszą serię książek o Przygodach Fenka, która dotyka tą kwestię i ciepło została przyjęta przez psychologów, pedagogów i rodziców dzieci z osobowością autystyczną.

Czas trwania spotkań – 1 godzina w jednej grupie przedszkolnej. (25 dzieci)

Projekt realizowany będzie w okresie od 15 maja do 15 września 2023 r.*

Obszar: Bielsko-Biała

Książki "Przygody Fenka"

Zanim książki trafiły do sprzedaży oceniło je ponad 50 osób: psychologów, nauczycieli, rodziców dzieci z dodatkowymi potrzebami. Dziękujemy wszystkim za wspaniałe recenzje i sugestie.

Katarzyna Bartosiewicz
Katarzyna Bartosiewiczpsycholog, oligofrenopedagog, doradca zawodowy
Czytaj więcej
Jestem zauroczona cyklem książeczek z przygodami Fenka (Dzieci także!!!!). Ujmuje mnie ich prostota oraz trafność przekazywanych treści oraz sposobów rozwiązywania różnych sytuacji społecznych. Są cennymi wskazówkami do pracy z dziećmi. Wciągają wszystkich odbiorców kolorową oprawą. Dodatkowym atutem są pytania dotyczące przeczytanych treści – dzięki nim dzieci pracują nad swoją koncentracją, skupieniem się na tekstem, aby móc odpowiedzieć na nie.
Seria czterech opowiadań trafnie dotyka problemu inności oraz w prosty sposób uczy dzieci tolerancji, akceptacji, empatii. Na uwagę zasługuje także w opowiadaniach rola i reakcje dorosłych, którzy budują u dzieci poczucie własnej wartości. Wykazują akceptację na różne zachowania i reakcje dzieci, są empatyczni, cierpliwi i służą mądrą podpowiedzią dając dobry przykład.
Książeczki bardzo ułatwiają mi przygotowanie się do zajęć tych grupowych i stanowią podpowiedź do organizacji zajęć indywidualnych. Są inspiracją podczas przygotowywania się do spotkań z rodzicami. Bardzo za to dziękuję autorom.
Alicja Formaniewicz-Szyndler
Alicja Formaniewicz-Szyndler psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Czytaj więcej
Seria książek „Relacje II” i poszczególne jej części bardzo ujmuje za serce, przede wszystkim tym, że porusza dość trudne tematy, ale w bardzo kompaktowy, czytelny dla dziecka i obrazowy sposób. Warto uczyć dzieci o różnorodności i dobrze, że dzięki Fenkowi mają taką możliwość.

Zawodowo pracowałam dotychczas w poradni psychologiczno-pedagogicznej, zajmując się głównie diagnozą i terapią oraz w prywatnym gabinecie. Często pracowałam, zarówno terapeutycznie, jak i diagnostycznie, z dziećmi z różnymi trudnościami, w pracy wykorzystywałam m.in. terapię przez zabawę i bajkoterapię, dlatego książki o przygodach Fenka tak chwyciły mnie za serce.
Dorota Wiatr
Dorota WiatrNauczyciel przedszkola
Czytaj więcej
“Porządek musi być” Fantastyczna książka - kolejny raz przygody Fenka pozytywnie zaskakują - problem dzieci ze spektrum autyzmu, których jest wśród nas coraz więcej przedstawiony w świetny, przystępny dla dzieci sposób. Nie mogę się doczekać kiedy będę mogła tą książkę w wersji papierowej przeczytać swoim przedszkolakom.

Od 10 lat jestem nauczycielem przedszkola. W swojej pracy spotkałam się już praktycznie z wszystkimi zawartymi w książkach problemami. Jestem również terapeutą ręki i prowadzę zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Kocham swoją pracę za to, że każdy dzień jest inny, nieprzewidywalny a największym sukcesem pedagogicznym są osiągnięcia dzieci, które niczym plastelina - po 3-4 latach w przedszkolu są "uformowane" moją pracą.
Dorota Witkowska
Dorota Witkowskadoktor nauk chemicznych, mama uśmiechniętego autysty
Czytaj więcej
“Każdy jest inny”Cudownie napisana historia - każde dziecko jest inne, tylko tyle, że radzenie z emocjami w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami potrafi być tak bezpośrednie, że trudno to wyjaśnić. Podsumowanie, w którym dla Feni najważniejsze jest, że chłopiec chce się bawić - to miód na moje serce. .

Prywatnie jestem mamą 8 letniego Władka - małego, energicznego, zawsze uśmiechniętego autysty. Do naszej trzy osobowej rodziny należą jeszcze dwa tygrysy - Nixon i Franklin - koty rasy Maine Coon. Syn je uwielbia, a one uwielbiają jego. Początki naszej drogi edukacji przedszkolnej nie były łatwe i musieliśmy mierzyć się z etykietą "niegrzeczne dziecko". Teraz mamy już to za sobą. Idziemy dalej drogą edukacji i Władek jest szczęśliwym pierwszoklasistą. Zawodowo - jestem doktorem nauk chemicznych, praktycznie zajmuje się ochroną środowiska. Co uważam za moje osiągnięcie osobiste: szczęśliwa rodzina - uczymy się, zwiedzamy, bawimy, chodzimy do kina, robimy to co wszyscy, ale często w trochę inny sposób.
Magdalena Krysiak
Magdalena Krysiaknauczyciel
Czytaj więcej
Fantastyczne kompendium wiedzy o inności dzieci z różnymi zaburzeniami dla najmłodszych dzieci. Prosty sposób przekazania bardzo ważnych rzeczy. Na końcu umieszczone są istotne wskazówki dla dorosłych.

Mama 4 dzieci, zawodowo pedagog, bibliotekarka i nauczyciel wspomagający dziecka w spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym. Na co dzień mam kontakt z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z różnego rodzaju zaburzeniami.
Karolina Mutkowska
Karolina Mutkowskarodzic, nauczyciel
Czytaj więcej
,,Powiem, gdy będę gotów” Brak mowy jest niezrozumiały dla wielu dzieci w wieku przedszkolnym z tego powodu często dokuczają dziecku z mutyzmem. W mojej grupie przedszkolnej ostatnio pojawił się taki chłopiec. Bardzo żałuje, że nie miałam wtedy tej książki. Rozmowy z dziećmi byłyby łatwiejsze, a przede wszystkim łatwe w zrozumieniu dla dzieci.
Cała seria jest świetna i uważam, że bardzo przydatna. Wokół jest dużo osób zachowujących się inaczej niż rówieśnicy wiec warto uświadamiać dzieci, że inne zachowanie nie zawsze wynika ze złośliwości. Ta seria powinna koniecznie pojawić się w każdym przedszkolu ale i w każdym domu, gdzie dba się o wychowanie empatycznego i świadomości dziecka.

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz oligofrenopedagogiem. Pracuje w przedszkolu integracyjnym. Prywatnie mam 3 letniego synka, który jest wielkim fanem liska Fenka moje przedszkolaki zresztą też.
Marta Kwiatkowska
Marta Kwiatkowskanauczyciel, mama, wielbicielka literatury dziecięcej
Czytaj więcej
"Trudno usiedzieć w miejscu"
Wspaniała, skłaniająca do refleksji książka! Dzieci z zasady potrzebują dużo ruchu, są jednak takie, które potrzebują go zdecydowanie więcej niż inne. Pomysł Pana Mrówkojada jest świetny i sama stosuję go w pracy.

Bardzo się cieszę, że trafiłam na serię książek o Fenku. Poruszają one tematy ważne w dzisiejszych czasach. Myślę, że te pozycje powinny być obowiązkowe dla każdego rodzica dziecka w wieku przedszkolnym. Niesamowicie ważne jest dziś uwrażliwianie naszych dzieci na osoby, które cechuje pewnego rodzaju odmienność oraz wyjątkowe potrzeby.

Myślę, że warto byłoby również zachęcić przedszkola do zakupu książeczek tak, by nauczycielki , w porozumieniu z rodzicami, miały szansę , przy pomocy przygód Fenka, przekazać dzieciom to, co ważne oraz ukazać im jak wyjątkowe są osoby ze specjalnymi potrzebami, bo to właśnie w przedszkolu najczęściej dzieci spotkają te niesamowite jednostki 🙂
Marta Pawłowska
Marta PawłowskaNauczyciel wychowania przedszkolnego, mama 2 córek
Czytaj więcej
Bardzo przyjemnie czyta się wszystkie książki z serii. Uważam, że spodobają się nawet starszym dzieciom, a dorośli wyciągną z każdej wnioski dla siebie.Każda książka, choć poruszają inne tematy skupia się na tym, że każdy z nas jest inny, posiada różne cechy, zdolności, predyspozycje, ale to właśnie jest naszą siłą. Książki niosą przesłanie, że nie ważne z czym się mierzymy każdego dnia, najważniejsze jest skupić się na tym, aby wykorzystać swoje możliwości w najlepszy z możliwych sposób. W książkach zwrócono uwagę na mądrego dorosłego w otoczeniu dziecka, który wspiera je, daje poczucie bezpieczeństwa i akceptuje w pełni dane dziecko. Takich dorosłych należy życzyć każdemu dziecku na świecie.

Marta - mama dwulatki i 9latki. Obecnie na urlopie wychowawczym. Zawodowo jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej i spełniam się ucząc się ze starszą córką w domu (realizuje edukację domową w klasie 2) oraz wychowując młodszą. Mamy mnóstwo czasu na odkrywanie świata, eksperymentowanie oraz czytanie i długie rozmowy. Uwielbiamy być razem.
Poprzedni
Następny

Z mojego doświadczenia wynika, że Fenek cieszy się dużym autorytetem u dzieci. Fenek przekazując im swoją wiedzę życiową z pewnością zdobędzie większy posłuch, niż starania nas dorosłych.

Przeslij zgłoszenie placówki do projektu

Imię i nazwisko
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Jestem
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!

Informacje o placówce.

Podane dane pozwolą nam opracować założenia do projektu
Miasto
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Przedszkola / szkoły
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Liczba grup przedszkolnych / szkolnych
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Szacunkowa liczba dzieci
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Liczba dzieci niepełnosprawnych w placówce (około)
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
W których miesiącach mogą odbyć się zajęcia?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Dodatkowe informacje:
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
E-mail
Twój adres email
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Telefon:
Twój telefon
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Zgoda na otrzymywanie newslettera od wydawnictwa fenek.pl
Uzupełnienie powyższych pól stanowi zgodę na otrzymywanie od Twój Doradca Konrad Sobik (wydawnictwo fenek.pl) z siedzibą w Bielsku-Białej ul. Muchomorów 20 newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty firmy, wiadomości o nowościach, produktach i usługach oraz masę innych wartościowych materiałów. Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
  • Pod warunkiem uzyskania dofinansowania