fbpx

Spotkanie z Fenkiem o budowaniu relacji

czyli r├│┼╝ne dzieci s─ů w┼Ťr├│d nas

Przygotowujemy projekt pilota┼╝owy spotka┼ä z Fenkiem dla kilku przedszkoli z Bielska-Bia┼éej wspieraj─ůcy integracj─Ö spo┼éeczn─ů dzieci z deficytami i wi─Öksz─ů ich akceptacj─Ö w grupie przedszkolnej. Je┼╝eli jeste┼Ťcie Pa┼ästwo zainteresowani uczestnictwem w programie to prosz─Ö o wype┼énienie ankiety  do dnia 14-03-2023 r.

Na tej stronie możesz przesłać zgłoszenie placówki do projektu.

Informacje o projekcie

Projekt kierowany jest do grup przedszkolnych, najlepiej integracyjnych. Celem projektu jest otwarcie dzieci na inno┼Ť─ç koleg├│w i kole┼╝anek (spektrum autyzmu, zesp├│┼é Downa, mutyzm wybi├│rczy, nadpobudliwo┼Ť─ç). 

Do projektu wykorzystamy najnowsz─ů seri─Ö ksi─ů┼╝ek o Przygodach Fenka, kt├│ra dotyka t─ů kwesti─Ö i ciep┼éo zosta┼éa przyj─Öta przez psycholog├│w, pedagog├│w i rodzic├│w dzieci z osobowo┼Ťci─ů autystyczn─ů.

Czas trwania spotka┼ä – 1 godzina w jednej grupie przedszkolnej. (25 dzieci)

Projekt realizowany b─Ödzie w okresie od 15 maja do 15 wrze┼Ťnia 2023 r.*

Obszar: Bielsko-Biała

Ksi─ů┼╝ki "Przygody Fenka"

Zanim ksi─ů┼╝ki trafi┼éy do sprzeda┼╝y oceni┼éo je ponad 50 os├│b: psycholog├│w, nauczycieli, rodzic├│w dzieci z dodatkowymi potrzebami. Dzi─Ökujemy wszystkim za wspania┼ée recenzje i sugestie.

Katarzyna Bartosiewicz
Katarzyna Bartosiewiczpsycholog, oligofrenopedagog, doradca zawodowy
Czytaj wi─Öcej
Jestem zauroczona cyklem ksi─ů┼╝eczek z przygodami Fenka (Dzieci tak┼╝e!!!!). Ujmuje mnie ich prostota oraz trafno┼Ť─ç przekazywanych tre┼Ťci oraz sposob├│w rozwi─ůzywania r├│┼╝nych sytuacji spo┼éecznych. S─ů cennymi wskaz├│wkami do pracy z dzie─çmi. Wci─ůgaj─ů wszystkich odbiorc├│w kolorow─ů opraw─ů. Dodatkowym atutem s─ů pytania dotycz─ůce przeczytanych tre┼Ťci ÔÇô dzi─Öki nim dzieci pracuj─ů nad swoj─ů koncentracj─ů, skupieniem si─Ö na tekstem, aby m├│c odpowiedzie─ç na nie.
Seria czterech opowiada┼ä trafnie dotyka problemu inno┼Ťci oraz w prosty spos├│b uczy dzieci tolerancji, akceptacji, empatii. Na uwag─Ö zas┼éuguje tak┼╝e w opowiadaniach rola i reakcje doros┼éych, kt├│rzy buduj─ů u dzieci poczucie w┼éasnej warto┼Ťci. Wykazuj─ů akceptacj─Ö na r├│┼╝ne zachowania i reakcje dzieci, s─ů empatyczni, cierpliwi i s┼éu┼╝─ů m─ůdr─ů podpowiedzi─ů daj─ůc dobry przyk┼éad.
Ksi─ů┼╝eczki bardzo u┼éatwiaj─ů mi przygotowanie si─Ö do zaj─Ö─ç tych grupowych i stanowi─ů podpowied┼║ do organizacji zaj─Ö─ç indywidualnych. S─ů inspiracj─ů podczas przygotowywania si─Ö do spotka┼ä z rodzicami. Bardzo za to dzi─Ökuj─Ö autorom.
Alicja Formaniewicz-Szyndler
Alicja Formaniewicz-Szyndler psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Czytaj wi─Öcej
Seria ksi─ů┼╝ek ÔÇ×Relacje IIÔÇŁ i poszczeg├│lne jej cz─Ö┼Ťci bardzo ujmuje za serce, przede wszystkim tym, ┼╝e porusza do┼Ť─ç trudne tematy, ale w bardzo kompaktowy, czytelny dla dziecka i obrazowy spos├│b. Warto uczy─ç dzieci o r├│┼╝norodno┼Ťci i dobrze, ┼╝e dzi─Öki Fenkowi maj─ů tak─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç.

Zawodowo pracowa┼éam dotychczas w poradni psychologiczno-pedagogicznej, zajmuj─ůc si─Ö g┼é├│wnie diagnoz─ů i terapi─ů oraz w prywatnym gabinecie. Cz─Östo pracowa┼éam, zar├│wno terapeutycznie, jak i diagnostycznie, z dzie─çmi z r├│┼╝nymi trudno┼Ťciami, w pracy wykorzystywa┼éam m.in. terapi─Ö przez zabaw─Ö i bajkoterapi─Ö, dlatego ksi─ů┼╝ki o przygodach Fenka tak chwyci┼éy mnie za serce.
Dorota Wiatr
Dorota WiatrNauczyciel przedszkola
Czytaj wi─Öcej
ÔÇťPorz─ůdek musi by─çÔÇŁ Fantastyczna ksi─ů┼╝ka - kolejny raz przygody Fenka pozytywnie zaskakuj─ů - problem dzieci ze spektrum autyzmu, kt├│rych jest w┼Ťr├│d nas coraz wi─Öcej przedstawiony w ┼Ťwietny, przyst─Öpny dla dzieci spos├│b. Nie mog─Ö si─Ö doczeka─ç kiedy b─Öd─Ö mog┼éa t─ů ksi─ů┼╝k─Ö w wersji papierowej przeczyta─ç swoim przedszkolakom.

Od 10 lat jestem nauczycielem przedszkola. W swojej pracy spotka┼éam si─Ö ju┼╝ praktycznie z wszystkimi zawartymi w ksi─ů┼╝kach problemami. Jestem r├│wnie┼╝ terapeut─ů r─Öki i prowadz─Ö zaj─Öcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Kocham swoj─ů prac─Ö za to, ┼╝e ka┼╝dy dzie┼ä jest inny, nieprzewidywalny a najwi─Ökszym sukcesem pedagogicznym s─ů osi─ůgni─Öcia dzieci, kt├│re niczym plastelina - po 3-4 latach w przedszkolu s─ů "uformowane" moj─ů prac─ů.
Dorota Witkowska
Dorota Witkowskadoktor nauk chemicznych, mama u┼Ťmiechni─Ötego autysty
Czytaj wi─Öcej
ÔÇťKa┼╝dy jest innyÔÇŁCudownie napisana historia - ka┼╝de dziecko jest inne, tylko tyle, ┼╝e radzenie z emocjami w przypadku dzieci z niepe┼énosprawno┼Ťciami potrafi by─ç tak bezpo┼Ťrednie, ┼╝e trudno to wyja┼Ťni─ç. Podsumowanie, w kt├│rym dla Feni najwa┼╝niejsze jest, ┼╝e ch┼éopiec chce si─Ö bawi─ç - to mi├│d na moje serce. .

Prywatnie jestem mam─ů 8 letniego W┼éadka - ma┼éego, energicznego, zawsze u┼Ťmiechni─Ötego autysty. Do naszej trzy osobowej rodziny nale┼╝─ů jeszcze dwa tygrysy - Nixon i Franklin - koty rasy Maine Coon. Syn je uwielbia, a one uwielbiaj─ů jego. Pocz─ůtki naszej drogi edukacji przedszkolnej nie by┼éy ┼éatwe i musieli┼Ťmy mierzy─ç si─Ö z etykiet─ů "niegrzeczne dziecko". Teraz mamy ju┼╝ to za sob─ů. Idziemy dalej drog─ů edukacji i W┼éadek jest szcz─Ö┼Ťliwym pierwszoklasist─ů. Zawodowo - jestem doktorem nauk chemicznych, praktycznie zajmuje si─Ö ochron─ů ┼Ťrodowiska. Co uwa┼╝am za moje osi─ůgni─Öcie osobiste: szcz─Ö┼Ťliwa rodzina - uczymy si─Ö, zwiedzamy, bawimy, chodzimy do kina, robimy to co wszyscy, ale cz─Östo w troch─Ö inny spos├│b.
Magdalena Krysiak
Magdalena Krysiaknauczyciel
Czytaj wi─Öcej
Fantastyczne kompendium wiedzy o inno┼Ťci dzieci z r├│┼╝nymi zaburzeniami dla najm┼éodszych dzieci. Prosty spos├│b przekazania bardzo wa┼╝nych rzeczy. Na ko┼äcu umieszczone s─ů istotne wskaz├│wki dla doros┼éych.

Mama 4 dzieci, zawodowo pedagog, bibliotekarka i nauczyciel wspomagaj─ůcy dziecka w spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym. Na co dzie┼ä mam kontakt z dzie─çmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z r├│┼╝nego rodzaju zaburzeniami.
Karolina Mutkowska
Karolina Mutkowskarodzic, nauczyciel
Czytaj wi─Öcej
,,Powiem, gdy b─Öd─Ö got├│wÔÇŁ Brak mowy jest niezrozumia┼éy dla wielu dzieci w wieku przedszkolnym z tego powodu cz─Östo dokuczaj─ů dziecku z mutyzmem. W mojej grupie przedszkolnej ostatnio pojawi┼é si─Ö taki ch┼éopiec. Bardzo ┼╝a┼éuje, ┼╝e nie mia┼éam wtedy tej ksi─ů┼╝ki. Rozmowy z dzie─çmi by┼éyby ┼éatwiejsze, a przede wszystkim ┼éatwe w zrozumieniu dla dzieci.
Ca┼éa seria jest ┼Ťwietna i uwa┼╝am, ┼╝e bardzo przydatna. Wok├│┼é jest du┼╝o os├│b zachowuj─ůcych si─Ö inaczej ni┼╝ r├│wie┼Ťnicy wiec warto u┼Ťwiadamia─ç dzieci, ┼╝e inne zachowanie nie zawsze wynika ze z┼éo┼Ťliwo┼Ťci. Ta seria powinna koniecznie pojawi─ç si─Ö w ka┼╝dym przedszkolu ale i w ka┼╝dym domu, gdzie dba si─Ö o wychowanie empatycznego i ┼Ťwiadomo┼Ťci dziecka.

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz oligofrenopedagogiem. Pracuje w przedszkolu integracyjnym. Prywatnie mam 3 letniego synka, kt├│ry jest wielkim fanem liska Fenka moje przedszkolaki zreszt─ů te┼╝.
Marta Kwiatkowska
Marta Kwiatkowskanauczyciel, mama, wielbicielka literatury dzieci─Öcej
Czytaj wi─Öcej
"Trudno usiedzie─ç w miejscu"
Wspania┼éa, sk┼éaniaj─ůca do refleksji ksi─ů┼╝ka! Dzieci z zasady potrzebuj─ů du┼╝o ruchu, s─ů jednak takie, kt├│re potrzebuj─ů go zdecydowanie wi─Öcej ni┼╝ inne. Pomys┼é Pana Mr├│wkojada jest ┼Ťwietny i sama stosuj─Ö go w pracy.

Bardzo si─Ö ciesz─Ö, ┼╝e trafi┼éam na seri─Ö ksi─ů┼╝ek o Fenku. Poruszaj─ů one tematy wa┼╝ne w dzisiejszych czasach. My┼Ťl─Ö, ┼╝e te pozycje powinny by─ç obowi─ůzkowe dla ka┼╝dego rodzica dziecka w wieku przedszkolnym. Niesamowicie wa┼╝ne jest dzi┼Ť uwra┼╝liwianie naszych dzieci na osoby, kt├│re cechuje pewnego rodzaju odmienno┼Ť─ç oraz wyj─ůtkowe potrzeby.

My┼Ťl─Ö, ┼╝e warto by┼éoby r├│wnie┼╝ zach─Öci─ç przedszkola do zakupu ksi─ů┼╝eczek tak, by nauczycielki , w porozumieniu z rodzicami, mia┼éy szans─Ö , przy pomocy przyg├│d Fenka, przekaza─ç dzieciom to, co wa┼╝ne oraz ukaza─ç im jak wyj─ůtkowe s─ů osoby ze specjalnymi potrzebami, bo to w┼éa┼Ťnie w przedszkolu najcz─Ö┼Ťciej dzieci spotkaj─ů te niesamowite jednostki ­čÖé
Marta Pawłowska
Marta PawłowskaNauczyciel wychowania przedszkolnego, mama 2 córek
Czytaj wi─Öcej
Bardzo przyjemnie czyta si─Ö wszystkie ksi─ů┼╝ki z serii. Uwa┼╝am, ┼╝e spodobaj─ů si─Ö nawet starszym dzieciom, a doro┼Ťli wyci─ůgn─ů z ka┼╝dej wnioski dla siebie.Ka┼╝da ksi─ů┼╝ka, cho─ç poruszaj─ů inne tematy skupia si─Ö na tym, ┼╝e ka┼╝dy z nas jest inny, posiada r├│┼╝ne cechy, zdolno┼Ťci, predyspozycje, ale to w┼éa┼Ťnie jest nasz─ů si┼é─ů. Ksi─ů┼╝ki nios─ů przes┼éanie, ┼╝e nie wa┼╝ne z czym si─Ö mierzymy ka┼╝dego dnia, najwa┼╝niejsze jest skupi─ç si─Ö na tym, aby wykorzysta─ç swoje mo┼╝liwo┼Ťci w najlepszy z mo┼╝liwych spos├│b. W ksi─ů┼╝kach zwr├│cono uwag─Ö na m─ůdrego doros┼éego w otoczeniu dziecka, kt├│ry wspiera je, daje poczucie bezpiecze┼ästwa i akceptuje w pe┼éni dane dziecko. Takich doros┼éych nale┼╝y ┼╝yczy─ç ka┼╝demu dziecku na ┼Ťwiecie.

Marta - mama dwulatki i 9latki. Obecnie na urlopie wychowawczym. Zawodowo jestem nauczycielk─ů edukacji wczesnoszkolnej i spe┼éniam si─Ö ucz─ůc si─Ö ze starsz─ů c├│rk─ů w domu (realizuje edukacj─Ö domow─ů w klasie 2) oraz wychowuj─ůc m┼éodsz─ů. Mamy mn├│stwo czasu na odkrywanie ┼Ťwiata, eksperymentowanie oraz czytanie i d┼éugie rozmowy. Uwielbiamy by─ç razem.
Poprzedni
Nast─Öpny

Z mojego do┼Ťwiadczenia wynika, ┼╝e Fenek cieszy si─Ö du┼╝ym autorytetem u dzieci. Fenek przekazuj─ůc im swoj─ů wiedz─Ö ┼╝yciow─ů z pewno┼Ťci─ů zdob─Ödzie wi─Ökszy pos┼éuch, ni┼╝ starania nas doros┼éych.

Przeslij zgłoszenie placówki do projektu

Imi─Ö i nazwisko
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Jestem
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!

Informacje o plac├│wce.

Podane dane pozwol─ů nam opracowa─ç za┼éo┼╝enia do projektu
Miasto
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Przedszkola / szkoły
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Liczba grup przedszkolnych / szkolnych
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Szacunkowa liczba dzieci
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Liczba dzieci niepełnosprawnych w placówce (około)
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
W kt├│rych miesi─ůcach mog─ů odby─ç si─Ö zaj─Öcia?
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Dodatkowe informacje:
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
E-mail
Tw├│j adres email
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Telefon:
Tw├│j telefon
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
Zgoda na otrzymywanie newslettera od wydawnictwa fenek.pl
Uzupe┼énienie powy┼╝szych p├│l stanowi zgod─Ö na otrzymywanie od Tw├│j Doradca Konrad Sobik (wydawnictwo fenek.pl) z siedzib─ů w Bielsku-Bia┼éej ul. Muchomor├│w 20 newslettera zawieraj─ůcego tre┼Ťci marketingowe dotycz─ůce oferty firmy, wiadomo┼Ťci o nowo┼Ťciach, produktach i us┼éugach oraz mas─Ö innych warto┼Ťciowych materia┼é├│w. Wi─Öcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajduje si─Ö w Polityce prywatno┼Ťci.
To pole jest wymagane!
To pole jest wymagane!
  • Pod warunkiem uzyskania dofinansowania