fbpx

Relacje II

najnowsza seria Przygód Fenka

Książeczki edukacyjne o przygodach Fenka adresowane są do dzieci w wieku przedszkolnym, jednak tak naprawdę ich zakres terapeutyczny jest nieograniczony. Seria Relacje II porusza bardzo ważny aspekt niepełnosprawności u innych. Pokazuje, że nie jest to temat tabu, a dzieci z niepełnosprawnościami są wśród nas.

Cztery różne historie – każda ważna, każda wyjątkowa, z zakończeniem, które skłania ku refleksji.

Porządek musi być! to pierwsze spotkanie małego Fenka z kolegą ze spektrum autyzmu. Uczy tolerancji, zrozumienia do odmienności zachowań innych, a przede wszystkim zaznajamia z cechami jakie mogą przejawiać się u osób w spektrum.

Każdy jest inny, to piękna opowieść ukazująca, iż nasze ograniczenia nie definiują nas jako osoby. W przystępny  dla dziecka sposób przedstawiają kwestie niepełnosprawności i cechy towarzyszące zespołowi Downa.

Powiem, gdy będę gotów, to książka o budowaniu relacji z osobami z mutyzmem wybiórczym. Dzięki niej dziecko zrozumie, że niektóre dzieci mogą mieć problem z wysławianiem się, bądź mogą potrzebować więcej czasu, aby poczuć się swobodnie.

Trudno usiedzieć w miejscu to wspaniałe ujęcie problemu z nadruchliwością dziecka. Pokazuje, że to, co z założenia miało być wadą okazuje się fantastyczną zaletą, a bycie nadpobudliwym nie znaczy bycie niegrzecznym.

Przygody Fenka oswajają dzieci ze światem emocji, inności, przekazują dobre wzorce zachowań i postaw. Wspierają rodzica w procesie wychowawczym, poruszając trudne tematy do rozmów.

Obowiązkowa pozycja na półeczce w każdym dziecinnym pokoju.

– Monika Więcek – Trener TUS, mama dziecka z diagnozą autyzmu, opiekun w grupie żłobkowej.

Seria książek „Relacje II” i poszczególne jej części bardzo ujmuje za serce, przede wszystkim tym, że porusza dość trudne tematy, ale w bardzo kompaktowy, czytelny dla dziecka i obrazowy sposób. Bardzo ważne jest, by pokazywać dzieciom już od najmłodszych lat to, że ludzie są różni, mogą wyglądać inaczej i zachowywać się w sposób nie zawsze dla nas zrozumiały, ale to nie znaczy, że nie można się z nimi zaprzyjaźnić. W serii książek przede wszystkim warto wyróżnić to, że przejrzyście opisują najważniejsze cechy, np. osoby ze spektrum autyzmu, Zespołem Downa, mutyzmem, czy nadpobudliwością, dzięki czemu dziecko może lepiej wyobrazić sobie te zachowania, a nawet być może przypisać je do znanej już koleżanki, czy kolegi – nie zawsze rodzice wiedzą, jak wytłumaczyć dziecku te zagadnienia, a tutaj mają gotowy wstęp do dalszej rozmowy i edukacji. Przede wszystkim ważne było dla mnie jednak to, że pokazują, jak można wobec danej osoby się zachować, żeby jej pomóc i że przyjaźń jest w tym przypadku jak najbardziej możliwa 🙂 Warto uczyć dzieci o różnorodności i dobrze, że dzięki Fenkowi mają taką możliwość.

Bardzo ciekawa seria, jest ona bardzo potrzebna dla dorosłych jak i dla dzieci. Dobra do prowadzenia rozmów z dziećmi w szkole jak i przedszkolu. Bardzo się cieszę, że tak ważny temat został wspaniale opisany w czterech książkach. Na pewno staną się częścią naszej domowej biblioteki – serii książek z Fenkiem

Spektrum autyzmu, nadpobudliwość psychoruchowa czy mutyzm wybiórczy to zaburzenia, które dotyczą coraz większej liczby dzieci. Czasami większym problemem niż same ich objawy, jest niezrozumienie ze strony najbliższego otoczenia – co niestety bardzo często skutkuje izolacją, wykluczeniem z grupy rówieśniczej i etykietowaniem dziecka jako “trudne” bądź “niegrzeczne”.

Najnowsza seria książeczek o przygodach Fenka w bardzo przystępny i zrozumiały sposób wyjaśnia, na czym polega każde z tych zaburzeń – wykorzystując prosty język dostosowany do wieku potencjalnych Czytelników oraz opisując sytuacje, z którymi każdy z nich miewa do czynienia w swoim codziennym życiu (wizyta u znajomych, wycieczka na basen, wyjście do kawiarni czy warsztaty plastyczne).

Książeczki pokazują, że ludzie mogą różnić się od siebie pod naprawdę wieloma względami – a jednocześnie udowadniają, że bycie “innym” wcale nie oznacza niczego złego. Dodatkowo każdy tomik zawiera cenne wskazówki, jak zachowywać się w obecności osoby dotkniętej danym zaburzeniem i jak budować wzajemne relacje, by nie wprawiać jej w zakłopotanie i nie wywoływać u niej poczucia dyskomfortu.

Rodzice znajdą tutaj również inspirujące pomysły na spędzanie czasu z dzieckiem oraz wspólne pogłębianie zdobytej wiedzy – a także merytoryczne komentarze psychologów, pedagogów i terapeutów specjalizujących się w danej dziedzinie.

Moim zdaniem powinna być to lektura obowiązkowa nie tylko dla najmłodszych, ale również (a może nawet PRZEDE WSZYSTKIM!) dla dorosłych – ponieważ odnoszę wrażenie, że to właśnie oni są zwykle bardziej uprzedzeni, panicznie obawiają się wszelkich przejawów “inności” i patrzą na świat przez pryzmat krzywdzących stereotypów.

Marzy mi się również, aby cała seria była wykorzystywana i szeroko omawiana w ramach zajęć, przez nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – by uczyć tolerancji, empatii, kształtować w dzieciach postawę otwartości na drugiego człowieka i od najmłodszych lat poszerzać dziecięce horyzonty.

Wejdź na: www.naszebabelkowo.pl

Kup serię z rabatem

Jestem zauroczona cyklem książeczek z przygodami Fenka (Dzieci także!!!!). Ujmuje mnie ich prostota oraz trafność przekazywanych treści oraz sposobów rozwiązywania różnych sytuacji społecznych. Są cennymi wskazówkami do pracy z dziećmi. Wciągają wszystkich odbiorców kolorową oprawą. Dodatkowym atutem są pytania dotyczące przeczytanych treści – dzięki nim dzieci pracują nad swoją koncentracją, skupieniem się na tekstem, aby móc odpowiedzieć na nie.Seria czterech opowiadań trafnie dotyka problemu inności oraz w prosty sposób uczy dzieci tolerancji, akceptacji, empatii. Na uwagę zasługuje także w opowiadaniach rola i reakcje dorosłych, którzy budują u dzieci poczucie własnej wartości. Wykazują akceptację na różne zachowania i reakcje dzieci, są empatyczni, cierpliwi i służą mądrą podpowiedzią dając dobry przykład. Książeczki bardzo ułatwiają mi przygotowanie się do zajęć tych grupowych i stanowią podpowiedź do organizacji zajęć indywidualnych. Są inspiracją podczas przygotowywania się do spotkań z rodzicami. Bardzo za to dziękuję autorom.

Z wykształcenia jestem psychologiem, oligofrenopedagogiem, doradcą zawodowym. Od 21 lat pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Zamościu na stanowisku psychologa. Zajmuję się pracą z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi: autyzm, niepełnosprawność ruchowa, niedosłyszenie, niedowidzenie.  Od 5 lat prowadzę zajęcia z zarysu psychologii dla słuchaczy w Medycznym Studium Zawodowym w Zamościu. Od września bieżącego roku szkolnego rozpoczęłam przygodę z przedszkolakami w Przedszkolu Miejskim Nr 12 w Zamościu (to tutaj Fenek zagościł na dobre!).

Przygody Fenka. Porządek musi być!

czyli dzieci ze spektrum autyzmu są wśród nas

kliknij i przejdź do produktu
Marta Kwiatkowska
Marta Kwiatkowskanauczyciel, mama
Czytaj więcej
"Porządek musi być" to obowiązkowa pozycja dla rodziców każdego przedszkolaka. Jest duże prawdopodobieństwo, że przedszkole będzie pierwszym miejscem, gdzie dziecko zetknie się z osobami autystycznymi. Warto, by już przed wkroczeniem w ten świat dzieci miały świadomość, że każdy z nas jest inny, dla każdego ważne są inne rzeczy, ale każdy jest tak samo wyjątkowy.
Monika Wiatrak
Monika WiatrakNauczyciel, terapeuta ręki
Czytaj więcej
Fantastyczna książka - kolejny raz przygody Fenka pozytywnie zaskakują - problem dzieci ze spektrum autyzmu, których jest wśród nas coraz więcej przedstawiony w świetny, przystępny dla dzieci sposób. Nie mogę się doczekać kiedy będę mogła tą książkę w wersji papierowej przeczytać swoim przedszkolakom.
Marta Popławska
Marta PopławskaNauczyciel, mama 2 dzieci
Czytaj więcej
Pięknie przedstawione schematyczne zachowania dziecka z autyzmem. Dziękuję za ten tekst , bo dzięki Wam nauczyłam się w jak prosty sposób można przedstawić , wytłumaczyć dzieciom dlaczego kolega z grupy ma swoje nawyki i swoje zachowania które ciężko czasami zrozumieć innym.
Karolina Mutkowska
Karolina MutkowskaNauczyciel, oligofrenopedagog, mama
Czytaj więcej
„Przygody Fenka Porządek musi być”. Bardzo cieszę się, że w przygodach Fenka pojawiła się taka pozycja, ponieważ dzieci ze spektrum autyzmu przybywa, a rówieśnicy nie zawsze potrafią ich zrozumieć. Uważam, że książeczka doskonale sprawdzi się w przedszkolach integracyjnych oraz innych placówkach gdzie przebywają dzieci z Autyzmem.
Magdalena Myga
Magdalena MygaPsycholog, Oligofrenopedagog, Trener TUS
Czytaj więcej
Bajka urzekła Mnie pokazując różne sytuacje jakie możemy napotkać w kontakcie z osobą ze spektrum autyzmu, które możemy inaczej odbierać.
Poprzedni
Następny

Przygody Fenka. Każdy jest inny

czyli dzieci ze zespołem Downa są wśród nas

kliknij i przejdź do produktu

Przygody Fenka. Powiem, gdy będę gotów

Dorota Wiatr
Dorota Wiatrpsycholog, doradca zawodowy, terapeuta
Czytaj więcej
Bardzo potrzebna pozycja czytelnicza dla dzieci, bo pokazuje jak pięknie się różnimy, a jednocześnie uczy jak szukać podobieństw i wspólnie budować relacje bez względu na różnice. Wskazuje także, że dla dzieci w pierwszym kontakcie ważna jest wspólna zabawa, dopiero po pewnym czasie zauważają one inne cechy charakterystyczne dla innych osób wokoło. Warto, by od najmłodszego wieku uwrażliwiać dzieci dzięki historiom Fenka, aby w starszym wieku dzieci nie zmieniały znaczenia pozytywnej inności na dziwaczność innych ludzi.
Joanna Śniecińska
Joanna ŚniecińskaRodzic trójki dzieci
Czytaj więcej
Zakończenie jest wprost idealne. Uśmiech jako wyraz wdzięczności, zrozumienia i podziwu postawy młodego człowieka. Nie jeden dorosły powinien przeczytać tę książkę i wyciągnąć wnioski.Zespół Downa posiada cechy charakterystyczne, które wyróżniają osoby na tle innych. Warto przygotować dzieci na możliwość ich wystąpienia w otoczeniu, by z szacunkiem traktowały innych od siebie, a i nie czuły się nieswojo/niebezpiecznie w ich obecności.
Marta Popławska
Marta PopławskaNauczyciel, mama 2 dzieci
Czytaj więcej
Niby prosty temat " każdy jest inny" ale sztuką jest opisać to tak żeby było zarówno zrozumiałe dla dzieci jak i żeby nie urazić dorosłych ( rodziców) - bardzo pozytywne zaskoczenie, brawo!
Karolina Mutkowska
Karolina MutkowskaNauczyciel, oligofrenopedagog, mama
Czytaj więcej
„Przygody Fenka. Każdy jest inny.” Książka jest bardzo przyjemna w odbiorze. Podczas czytania sama się się uśmiechałam. W książce ukazane są typowe cechy wyglądu dzieci z zespołem Downa, a także brak mowy oraz bardzo przyjazne nastawienie do świata. Jestem nauczycielem w przedszkolu integracyjnym i bardzo cieszy mnie, że pojawiła się taka książka. Szczególnie cieszy mnie, że ukazane jest częste przytulanie, ponieważ to zachowanie bardzo często jest źle odbierane przez rówieśników, nie każdy to lubi.
Magdalena Myga
Magdalena MygaPsycholog, Oligofrenopedagog, Trener TUS
Czytaj więcej
„Ale przecież każdy wygląda trochę inaczej niż inni…Każdy jest inny! W ogóle nie rozumiem o co Wam chodzi”. Książka porusza ważną tematykę różnorodności, która jest trudną do zrozumienia dla dzieci. Fenek próbował jej poszukać przyglądając się wszystkim dzieciom w brodziku, jednak szukając ją w wyglądzie bawiących się dzieci jej nie znalazł… Książka pozostawania nas z pytaniami i zachęca do zastanowienia, dlaczego tak właśnie jest.
Poprzedni
Następny

czyli dzieci ze zespołem Downa są wśród nas

kliknij i przejdź do produktu
Katarzyna Bartosiewicz
Katarzyna Bartosiewiczpsycholog, doradca zawodowy, toligofrenopedagog
Czytaj więcej
Kolejne opowiadanie ułatwiające oddziaływania nam – dorosłym, jednocześnie podpowiadające dzieciom jak radzić sobie w sytuacjach nietypowych. W swojej pracy na co dzień mam do czynienia z dziećmi z mutyzmem wybiórczym. W przypadku dzieci z normą intelektualną bardzo cieszy mnie, gdy moje i moich koleżanek wysiłki nagradzane są rozmową z dzieckiem, które wcześniej milczało - proces ten następuje dość szybko. Więcej energii należy włożyć w pracę z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Fenek kolejny raz pokazuje swoim fanom (dzieciom i dorosłym), jak postępować w sytuacjach nietypowych, wynikających z relacji z innymi ludźmi. Treść świetnie oddaje potrzeby dzieci z mutyzmem oraz podpowiada dzieciom „bez problemów” jak radzić sobie w sytuacji spotkania z dzieckiem z mutyzmem.
Joanna Drewczyńska
Joanna DrewczyńskaNauczyciel biologii, oligofrenopedagog
Czytaj więcej
Książeczka w doskonały sposób ukazuje jak ważne jest spełnienie podstawowych potrzeb dziecka jak chociażby poczucia bezpieczeństwa, akceptacji by nie czuło się gorsze, a wtedy jest w stanie pokonać różnorakie przeciwności.
Alicja Formaniewicz-Szyndler
Alicja Formaniewicz-Szyndlerpsycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Czytaj więcej
Historia Kubusia może być wskazówką dla dzieci nie tylko, co do tego, jak poradzić sobie w towarzystwie kogoś, kto ma mutyzm wybiórczy, ale myślę, że równie dobrze sprawdzi się w przypadku dzieci ze zwykłą nieśmiałością. Czasami każdy potrzebuje trochę więcej czasu, by poczuć się pewnie w towarzystwie, a niektórzy potrzebują go zdecydowanie więcej. To dobrze, że bajka o Fenku wytłumaczyła ten problem i wskazała na inne sposoby komunikacji. W przypadku mutyzmu ważne, by nie zawstydzać dziecka i nie zmuszać na siłę do mówienia i sądzę, że tutaj bardzo dobrze udało się to pokazać.
Karolina Mutkowska
Karolina MutkowskaOpiekun w najstarszej grupie żłobkowej. Mama 15-letniej Julki z diagnozą autyzmu i 12-letniego Kuby, Zespół Aspergera
Czytaj więcej
O mutyzmie nie mówi się praktycznie wcale, a okazuje się, że to naprawdę częstsza przypadłość u dzieci niż nam się wydaje. Dziękuję za tą pozycję 🙂
Magdalena Myga
Magdalena MygaNauczyciel przedszkolnyi, wczesnoszkolny, rodzic
Czytaj więcej
Książeczka w sugestywny, a zarazem w prosty sposób wyjaśnia czym jest mutyzm wybiórczy. Opisana sytuacja w kawiarni jest dobrze znana dzieciom, a dodatkowy wątek dziecka z zaburzeniem przybliża niecodzienny problem. Dzięki prostym sytuacją dzieciom łatwiej jest wyciągnąć wnioski. Poznając objawy, wie w jaki sposób radzić sobie w podobnej sytuacji. Ta historia, jest niezwykle wartościowa, skłania do refleksji i do wspólnej rozmowy. Dopełnienie książeczki komentarzem psychologa jest cenną pomocą dla rodziców i nauczycieli.
Poprzedni
Następny

Przygody Fenka. Trudno usiedzieć w miejscu

czyli dzieci z nadpobudliwością są wśród nas

kliknij i przejdź do produktu
Katarzyna Bartosiewicz
Katarzyna Bartosiewiczpsycholog, doradca zawodowy, toligofrenopedagog
Czytaj więcej
Historyjka, która sprawiła, że ciężko mi usiedzieć, bo już mam ochotę biec do swoich dzieciaków, żeby im ją opowiedzieć 😉 Z ciekawością przeczytałam treść książeczki. Fenek po raz kolejny wskazuje swoim Małym i Dużym Fanom jak postrzegać sytuację trudną wynikającą z czyjegoś zachowania i jak z nią sobie poradzić.
Joanna Drewczyńska
Joanna DrewczyńskaNauczyciel biologii, oligofrenopedagog
Czytaj więcej
Przedstawiona historia w doskonały sposób pokazuje jak można wykorzystać potencjał dziecka, aby poczuło się docenione i nie traciło poczucia własnej wartości, pomimo swojej nadpobudliwości. Rewelacyjna wskazówka zarówno dla rodziców jak i nauczycieli by wystrzegali się przypinania łatki łobuza, a pozwalali rozwijać skrzydła.
Anna Ferencneurologopeda, pracuje z dziećmi z wadami wymowy, zespołami genetycznymi, spektrum autyzmu, mutyzmem wybiórczym
Czytaj więcej
Kolejna książka dająca dużo do myślenia. Wszystko zależy od nas, zarówno dorosłych i dzieci, czy postrzegamy coś jako wadę czy zaletę. W każdej sytuacji można znaleźć dobre rozwiązanie dzięki mądremu i rozsądnemu rozdzieleniu zadań.
Anna Trawka
Anna Trawkanauczyciel edukacji przedszkolnej w tym ze spektrum autyzmu
Czytaj więcej
Problem nadpobudliwości ruchowej wśród dzieci jest powszechny. Coraz częściej mamy styczność, z tego typu schorzeniem. Bajka ta pozwala uświadomić dzieciom istnienie problemu nadpobudliwości oraz tego jak należy zachowywać się w stosunku do dzieci z tego typu problemami. Przygody Fenka oswajają dzieci z różnymi „obcymi” dla nich zachowaniami. Przeczytana bajka wywołała u niektórych dzieci współczucie, zrozumienie dla kolegów z grupy, które mają podobne problemy co wiewiórka Felicja. W trakcie zajęć usłyszeć można było, komentarz „Bądź jak Fenek, zrozum go”. W takich sytuacjach można zauważyć jak mocno dzieci utożsamiają się z Fenkiem i jego zrachowaniami w danych sytuacjach.
Karolina Szwabowicz-Mosica
Karolina Szwabowicz-MosicaAdopcyjna mama energicznego ośmiolatka. Autorka bloga www.naszebabelkowo.pl. Laureatka internetowych plebiscytów, uczestniczka kampanii społecznych na rzecz adopcji i rodzicielstwa zastępczego.
Czytaj więcej
Tutaj bardzo podoba mi się podejście pana Mrówkojada - czyli propozycja, by nadpobudliwa wiewióreczka została dyżurną i dostarczała pozostałym dzieciom brakujące materiały do wykonywania prac plastycznych. Niestety, nie wszyscy nauczyciele potrafią w podobny sposób przekuć "słabość" dziecka w jego "supermoc", dostrzec i wykorzystać potencjał swoich uczniów...
Poprzedni
Następny

Zestaw 100 Przygód Fenka

2 ekspozytory w których znajduje się 100 książek tematycznie obejmujących większość zagadnień poruszanych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym to wygodne i praktyczne rozwiązanie w każdym przedszkolu, bibliotece, gabinecie psychologicznym oraz domu. Książki można kupić również w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 wspiera zakupy wartościowych pozycji, do których zaliczają się Przygody Fenka. 

Kliknij i przejdź do produktu